Zaskakujące reklamy ambientowe

Jedne powalają… ze schodów lub perfidnie wykorzystują obrazy, które chciałoby się wymazać z pamięci, inne – zachwycają konceptem i zachęcają do interakcji. Najbardziej zaskakujące reklamy ambientowe.

Fot. creativeguerrillamarketing.com

Czy wiesz, jakbyś się zachował w takiej sytuacji? Kanadyjski Czerwony Krzyż – w ramach kampanii społecznej – przygotował serię bardzo nietypowych ambientów, których zadaniem było uświadamianie społeczeństwa, jak ważna jest umiejętność udzielania pierwszej pomocy.

Naturalnych rozmiarów naklejka w bardzo realistyczny sposób pokazywała kobietę, która potrzebowała pomocy.

MadMen, Nowa Zelandia

Fot. ibelieveinadv.com

Tę reklamę opracowała agencja Draftfcb (Auckland, Nowa Zealandia).

Niestety pomysł jest drastyczny i przywołuje w pamięci zdjęcie wykonane przez Richarda Drew (Associated Press) z 11 września 2001 roku – znane pod tytułem „The Falling Man” (zobacz).

Zegarki Big Pilot

Fot. mentalfloss.com

Chcieliście kiedyś przymierzyć drogi zegarek, ale zabrakło wam odwagi? W niemieckich autobusach można zobaczyć, jak prezentują się na nadgarstku znane modele Big Pilot.

Wymóg: Trzymanie się poręczy i uchwytów w środkach komunikacji miejskiej.

Juice Salon, Indie

Fot. adland.tv

Metamorfozy na ruchomych schodach to reklama Juice Salon w Indiach. Ta coraz częściej doceniana i dająca wiele możliwości w reklamie ambientowej powierzchnia została wykorzystana do zaprezentowania, jak wiele fryzur można wyczarować na męskiej głowie… Żywa reklama bujnej wyobraźni fryzjerów.

W sytuacjach alarmowych…, Portugalia

Fot. ibelieveinadv.com

W ramach kampanii Ligi Portugalskiej przeciw AIDS na budynkach pojawiły się skrzynki z prezerwatywami, których można użyć w sytuacjach „alarmowych”. Hasło „Use in case of being on fire” staje się w tym kontekście zabawną grą słów… Pomysłodawcą jest agencja McCann Erickson.

Nintendo, Niemcy

Fot. adsoftheworld.com

Reklama Nintendo DSi Brain Teasers w publicznych toaletach? Pomysł, na pierwszy rzut oka, kuriozalny, ale gdy weźmie się pod uwagę czas, w jakim producent chciał zaprezentować swój produkt, elementy układają się w logiczną całość.

Święta Bożego Narodzenia to okres, w którym najtrudniej wybić się ze swoim produktem. W ogólnym chaosie, zgiełku i tłumach wędrujących między sklepowymi półkami zaciszne miejsca wydają się być na wagę złota.

Dlatego agencja Ogilvy&Mather wykorzystała w 2009 roku we Frankfurcie fakt, że 40 proc. klientów przynajmniej raz w trakcie przedświątecznych zakupów odwiedza toaletę…

I na koniec pomysłowa kampania społeczna organizacji Milwaukee Riverkeeper, zachęcająca do dbania o czystość wód:

Fot. 994addict.wordpress.com

O reklamach ambientowaych pisałam już w tekstach „Bardzo ostre reklamy” oraz „Patrz pod nogi”. Temat jest obszerny, więc będę do niego  wracać.

Źródła:

Creative Guerilla Marketing

Ads of the World

I believe in Adv

Mental Floss

Adland.tv

994Sers. Ad addicts

Ten wpis został opublikowany w kategorii Reklama i oznaczony tagami , , , , , , , , , , , , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

12 odpowiedzi na „Zaskakujące reklamy ambientowe

  1. MR pisze:

    trzeba przyznać, że bardzo mocna i mocno niesmaczna jest reklama z mężczyzną, który wypadł z okna… słusznie zauważono, że za bardzo ta konwencja wpisuje się w tragedię z 11 września

  2. enea pisze:

    Dobrze, że zamiast MadMen.February nie było MadMen.September :/

  3. yeah pisze:

    „Ambientowe”. Ręce mi opadają. Nie można po polsku?

  4. ines pisze:

    MadMen – to serial rozgrywający się w latach 60 w agencji reklamowej, a spadający mężczyzna to grafika z czołówki serialu (bochater serialu) – znając serial nie ma się skojarzeń z 11 września – widocznie w Nowej Zelandii jest bardziej popularny niż w Polsce 🙂

  5. gru_by pisze:

    czemu się czepiasz reklamy ambientowej? to powszechnie stosowane pojęcie… tak już jest, że niektóre branże mają swoje słownictwo – skróty ATL, BTL, a także billboardy, bannery i inne – z naszego punktu językowe dziwolągi – są normalnym elementem słownika reklamy i marketingu

    • kik pisze:

      Bo często jest tak, że osoby, które zaczynają używać tych dziwolągów nie zdają sobie sprawy z tego, że robią głupio albo uważają, że jeśli np zamiast „wzornictwa” użyją słowa „design” to że to będzie ładniej lub bardziej elegancko i fachowo. A tak jest po prostu żałośnie.

  6. mad_woman pisze:

    przyznam, że mnie się też reklama MadMen skojarzyła z 11 września… tym bardziej, że przywołane zdjęcie „Falling Man” przedstawiało najprawdopodobniej mężczyznę pracującego w restauracji na ostatnim piętrze WTC (chodzi mi o eleganckie ubranie „spadających”)

  7. Hi there all, here every person is sharing these kinds of familiarity, thus it’s fastidious to read this website, and I used to visit this web site all the time.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

*