Mięsistość materii, zapach dodatków, żywe kolory – oto atuty jedynych na świecie akcesoriów, które tak silnie pobudzają wydzielanie soków trawiennych…
Autorem zdjęć, które w interesujący sposób łączą modę z jedzeniem, jest włoski fotograf Fulvio Bonavia. Niezwykła wrażliwość artystyczna cechująca każde jego konceptualne zdjęcie sprawiła, że nazwisko to stało się znane nie tylko we Włoszech, ale na całym świecie.
Swoją karierę zaczynał jako grafik i autor plakatów reklamujących filmy. Przygotowywał od strony graficznej wiele kampanii reklamowych dla firm, tj. Adidas, Heineken, Swatch, Audi, BMW, Volkswagen, Dr Scholls, Disney, Nokia i MTV.
W jednej z serii fotografii wykorzystał do stworzenia imponujących akcesoriów kwiaty. Wśród nich jest bikini z margerytek, kask rowerowy z ozdobnego czosnku, buteleczka na perfumy z misternie ułożonych płatków, sandały z liści – wszystko w delikatnej, sugerującej efemeryczność materiałów, formie, choć w kilku przypadkach nie pozbawionej kiczu (zdjęcia znajdziecie TUTAJ).
Większe wrażenie robi bliźniacza sesja, w której Bonavia przedstawia oryginalne dodatki wykonane z produktów spełniających na co dzień funkcje mniej estetyczne…
Torebki z malin, jagód, jeżyn, bakłażanowe buty, spinki do mankietów z czekoladek, bransoletki z kapusty, pasek z makaronu – wszystko to podane w apetycznej, oddziałującej na zmysły, formie. Może poza paskiem z ryb…
Ta seria to prztyczek w wyobraźnię. Intencją fotografa było szturchnięcie odbiorcy i sprowokowanie go do spojrzenia na produkty, które znikają w czeluściach naszego organizmu, w inny sposób. Tak przedstawione zyskują nieśmiertelność i zwinnie unikają konfrontacji z datą ważności.
Konceptualizm Bonavii jest bardzo przekonujący. Możemy żałować, że te przedmioty zostały wykreowane jedynie na potrzeby zdjęć.
Gdyby trafiły na półki butików, Bonavia mógłby się dorobić na… apetycie kobiet.
Wszystkie zdjęcia z tej serii zostały zamieszczone w książce „A matter of taste” (ale większość z nich jest dostępna w sieci – także na oficjalnej stronie artysty).
Za swoją pracę otrzymał wiele nagród, w tym między innymi:
– Communication Arts,
– Photo District News,
– International Photography Award,
– Italian Art Directors Club,
– Europe’s Premier Creative Awards,
– Luerzer’s Archive Best Photographers.
Fotografia konceptualna Bonavii – szczególnie w wersji „A taste of matter” – podsyca apetyt i pozostawia patrzącego w stanie pełnej gotowości do zjedzenia tych niekonwencjonalnych dodatków.
Moda w takim wydaniu staje się mniej sloganową kwestią gustu, a bardziej dosłowną kwestią smaku…
Polecam:
Więcej ciekawych zdjeć Fulvio Bonavia znajdziecie na stronie fotografa Fulviobonavia.com
Portfolio artysty na stronie Stockland Martel
Fulvio Bonavia: Reklamy samochodów
– zobacz zdjęcia, cz. I oraz zdjęcia, cz. II
woda z mózgu
Te ostatnie to chyba spinki do mankietów.
Niesamowity… taką malinową torebkę chętnie bym zakupiła.
Racja! Dziękuję za zwrócenie uwagi:)
a mnie się podoba torebka i spinki do mankietów moja specjalność otiotylia.bloog.pl
Szkoda, ze zapewne wiele kobiet nie bedzie niestety stac na takie oto fantazyjne dodatki bizuteryjne….i dlatego stwierdzenie…a po co to? po to aby nosic tandetne podrobki……
W Polsce jest tyle osób, które zajmują się rękodziełem… Myślę, że pomysł (a raczej inspiracja) już jest, teraz potrzeba kogoś, kto go zrealizuje – oczywiście nie w identycznej formie, bo nie chodzi tu o bezczelne kopiowanie. Przecież takie torebki można zrobić chociażby z filcu. Osoby, które zajmują się wyrobem biżuterii na pewno znają materiały, które oddałyby wygląd pralinek…